Eindelijk, Bolivia! - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Job Kramer - WaarBenJij.nu Eindelijk, Bolivia! - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Job Kramer - WaarBenJij.nu

Eindelijk, Bolivia!

Blijf op de hoogte en volg Job

09 Mei 2013 | Bolivia, Sucre

Buenos tardes!

Ik ben eergister uit Miami vertrokken naar mijn eindbestemming: Sucre. Op Miami International Airport nog 1x een hamburger genomen, om het af te leren. Vervolgens vloog ik richting Sucre. Eerst hadden we een tussenstop in La Paz, de grootste stad van Bolivia. Deze stad ligt op ongeveer 4000 meter en dit was duidelijk te merken. Een aantal mensen in het vliegtuig vielen flauw of moesten een zuurstofmasker op. Zelf had ik ook moeite met ademhalen. Na La Paz vloog ik door naar Santa Cruz In het vliegtuig heb ik twee mensen leren kennen: Kevin en Paola. Paola is een Boliviaanse die op weg was naar huis, na Engels geleerd te hebben in de VS. Kevin is half Amerikaans / half Boliviaans en ging naar zijn vader in Bolivia. In Santa Cruz heeft Kevin me de stad laten zien tijdens onze tussenstop. Dit was erg leuk en gezellig. Het valt me op hoe makkelijk je contact maakt met mensen als je alleen op reis bent. Na afscheid te hebben genomen van Kevin, vloog ik door naar Sucre in een erg gammel vliegtuigje. De vlucht duurde een half uur en ik werd opgehaald door Maaike, een van de leidsters van de organisatie waarmee ik reis. Weer even Nederlands praten was erg leuk.

Na aangekomen te zijn in mijn gezin werd ik met open armen ontvangen. De zonen van mijn gastvrouw behandelen me als hun broer, wat een erg vertrouwd gevoel geeft. Wel een nadeel: men eet hier 's middags warm, wat wel even wennen is. 'S avonds eet men een broodje.

Gister heb ik ook mijn eerste les Spaans gehad op school. Dit was erg leuk en ik heb een hele leuke lerares waarmee ik goed kan opschieten. Na de les zijn we met een groep vrijwilligers gaan koken en daarna hebben we een borrel gedaan en veel gepraat. Dit was erg leuk en er is dus een soort groepje ontstaan. Vanavond ga ik met hetzelfde groepje weer uiteten en wat drinken! Erg gezellig dus. Ook ga ik morgen beginnen op het project, een ander project dan ik had gedacht, aangezien ze in Bolivia geen agenda kennen. Ik ga nu met kleuters van 3 tot 6 werken. Ook erg leuk dus!

Ik hou jullie op de hoogte!

Hasta luego uit Sucre,

Job

  • 10 Mei 2013 - 09:10

    Marcel Musis.:

    Hallo Job,

    Wat leuk om te horen dat je in het vliegtuig al contact hebt gehad met personen die iets met Bolivia hadden. Ik ga de verslagen met veel interesse en plezier volgen. Maak er een leuke en leerzame tijd van en wachten met volle spanning op het volgende verslag. Gr. Marcel Musis.

  • 10 Mei 2013 - 09:13

    Wilma:

    Fijn Job te horen dat je goed aangekomen bent en dat het allemaal leuk lijkt. Wij wensen je een geweldige tijd en vergeet vooral niet te genieten van alle leuke dingen. Hoop snel weer wat van je avonturen te horen.

    Groetjes Hans en Wilma

  • 15 Mei 2013 - 15:48

    B.k.kramer:

    Beste Job,

    Hoe gaat het in Sucre, je bent er nu al weer bijna een week. Zo te lezen moet het nu neem ik aan dat je erg handig geworden bent met kleuters van 3 tot 6 weken een schone luier aan te doen.
    Hoe ziet het er verder aldaar uit met het vrouwvolk ?
    Hier is verder alles goed behalve het weer, bijna iedere dag wat regen en ca.14 graden.
    De hartelijke groeten van Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Welkom op mijn profiel! Hier kan je mijn gebeurtenissen in Bolivia volgen!

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 12422

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 08 Juli 2013

Vrijwilligerswerk Bolivia 2013

Landen bezocht: