Sucre - De eerste week! - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Job Kramer - WaarBenJij.nu Sucre - De eerste week! - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Job Kramer - WaarBenJij.nu

Sucre - De eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Job

16 Mei 2013 | Bolivia, Sucre

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels alweer meer dan een week in Sucre. Het bevalt me nog steeds erg goed hier! De mensen zijn aardig en mijn Spaans gaat nu ook vooruit, maar omdat veel koppelwoorden me nog onbekend zijn is een lopend gesprek voeren toch nog lastig. De afgelopen dagen heb ik weer veel leuke dingen gedaan. Zo kregen Telissa en ik gratis kaartjes aangeboden voor de film The Devils Miner. Deze film gaat over de mijnen in Potosí, een mijnwerkersdorp op 3 uur rijden van Sucre. Het was een erg trieste film over kinderen die hun leven op het spel zetten door te werken ik de mijn. Doel: geld verdienen voor hun familie.

Verder krijgen we geen genoeg van films. Zo kijken we in de gastfamilie regelmatig een film met t hele gezin. Ook hebben we gister in de bioscoop de film Duro de Matar gezien, beter bekend als A good day to die hard. Dit was erg gezellig.

In het weeshuis leer ik iedereen ook steeds beter kennen. De kinderen kennen me zo onderhand ook en noemen me zowel "mama" als "papa". De kinderen hebben een dagelijkse routine van activiteiten: tv kijken, een educatieve opdracht doen, zoals bijvoorbeeld binnen de lijntjes kleuren, daarna spelen met ons, elkaar en met speelgoed. Na gespeeld te hebben gaan ze naar de wc, mijn minst favoriete onderdeel van de ochtend. Na de wc wordt er buiten gespeeld. De kinderen vinden de schommel t leukst en er ontstaat dan ook regelmatig een ruzietje over wie er op de schommel mag. Hierna gaan ze eten en daarna slapen. De kinderen worden goed onderhouden en hebben drie setjes mooie kleren. Het enige waar ik mee zit is dat men de kinderen hier slaat als ze niet luisteren. Dit zit me niet lekker maar je doet er helaas niks tegen.

Komende week ga ik me oriënteren op uitstapjes naar La Paz, Potosí en de zoutvlaktes in Uyuni. Ook ga ik met het weeshuis kijken wat we met het ingezamelde geld gaan doen. Hierover houd ik jullie op de hoogte!

Over een aantal dagen weer een nieuw verslag! Weltrusten,

Job

  • 16 Mei 2013 - 22:53

    Bram:

    Jobmans,

    Goed om te lezen dat het je goed af gaat daar. Zag op Facebook dat je al weer chickies liep te versieren daar? ;) Maak er een mooie tijd van en tot over een paar maanden,

    Bram

  • 17 Mei 2013 - 22:43

    Jasmijn:

    Klinkt super leuk allemaal!

  • 20 Mei 2013 - 10:49

    Irma:

    Fijn te lezen dat het goed met je gaat.
    Ondanks al je wereldse ervaring doe je toch veel indrukken op.
    Geniet van alles.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Welkom op mijn profiel! Hier kan je mijn gebeurtenissen in Bolivia volgen!

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 12429

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 08 Juli 2013

Vrijwilligerswerk Bolivia 2013

Landen bezocht: