Dag 1 & 2 - Miami Vice - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Job Kramer - WaarBenJij.nu Dag 1 & 2 - Miami Vice - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Job Kramer - WaarBenJij.nu

Dag 1 & 2 - Miami Vice

Blijf op de hoogte en volg Job

06 Mei 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

Hallo allemaal!

Hierbij het eerste echte reisverslag. Ik heb een goede reis gehad naar Miami, geen vertraging. Eenmaal aangekomen in Miami uren in de rij gestaan voor de douane. Daarna na veel zoek en vraagwerk eindelijk op het adres aangekomen waar ik moest zijn: Byrons Ave, Surfside. Surfside is een rustig stadsdeel van Miami vlakbij het strand. De bed & breakfast is van erg aardige mensen. Guido, de eigenaar van de b&b, heeft me veel informatie over de stad gegeven en wat ik gezien moet hebben.

Vandaag ben ik daarmee begonnen. Met als voornemen om half acht op te staan werd het toch half 9. Na een ontbijt van brood met jam heb ik de bus gepakt naar Bayside, downtown Miami. Gelukkig zijn ze in de USA al zover dat er in elke bus een wifi punt zit. Dat was maar goed ook want de rit duurde ongeveer 45 minuten door de vele stops. Iets wat overigens erg opvalt is dat Amerikanen veel en vaak eten, en dat meer dan de helft van alle mensen die ik voorbij zie komen te dik is. Eenmaal aangekomen in Bayside, heb ik de "Thiller" gepakt. Dit is een speedboot tocht die je met het bekende nummer van Michael Jackson op de achtergrond langs de grote villa's op Star Island en het witte strand van South Beach laat varen. Deze tocht was zeker de moeite waard en buiten stranden en Villa's hebben we ook nog dolfijnen gezien, wat vrij weinig voorkomt! Na weer voet aan land te hebben gezet lekker geluncht aan het water: natuurlijk een hamburger die amper op te krijgen is. Na bayside te hebben gezien vond ik het tijd om eens een kijkje te nemen op Ocean Drive en South Beach. Je hoort vaak over dure auto's, rolschaatsende vrouwen en mannen in een te klein en te strak zwembroekje. Vanaf vandaag kan ik vertellen dat deze cliché waar is: overal dure auto's, rolschaatsende vrouwen en mannen in de strakke zwembroeken.

Kortom, een dag met veel indrukken en daarom dus ook erg vermoeiend. Morgen nog een middag in Miami en daarna het vliegtuig in naar Bolivia, mijn eindbestemming!

Ik hou jullie op de hoogte.

Job

  • 06 Mei 2013 - 07:23

    Wilma:

    Beste Job,

    Er was lang geleden een politiseerde die over Miami ging. Was ik helemaal gek van...heb een aardig beeld van wat je allemaal gezien hebt....geweldig....inmiddels zit je weer in het vliegtuig....op weg naar je eindbestemming....zal niets van Miami hebben....goede reis hoop gauw weer een bericht te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Welkom op mijn profiel! Hier kan je mijn gebeurtenissen in Bolivia volgen!

Actief sinds 25 Feb. 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 12427

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 08 Juli 2013

Vrijwilligerswerk Bolivia 2013

Landen bezocht: